15 December 2014

Bandung - Part 1.

Seperti yang aku janjikan, aku akan up entry aku travel untuk tahun ni. Kita mulakan dengan Bandung. Hoi tak sabar-sabar nak tunggu Korea lettew. Sabar. Kita kena pergi ke negara yang tak semewah kita dulu supaya kita belajar bersyukur ya kawan-kawan tinggal di Malaysia!

Bandung is soooooooo last minute plan. Padahal Korea pun sama je. Tapi at least Korea tu dua bulan sebelum dah plan. Bandung ni last minute gila weh aku tengah study week nak final exam masatu tetiba parents whatsapp tanya nak ikut ke idok. Haruslah nak kan. HAHAHAHAHA.

Siapa tewww acah acah nya dia.

My big family.

Tetiba dah sampai airport Bandung. Nampak sangat malas cite.

Lalu ke Bandung kami sekeluarga plus my uncle Cumi, Tokma & Tokki. Sampai airport, travel agent kami iaitu Hayukka Bandoeng telah menjemput dan menghantar ke RafflesHom Hotel. Hotel ni hotel baru, its very cheap but comfortable malah cantik macam hotel 3 stars tarafnya. Tapi aku tak syorkan lah hotel ni. They don't provide free tea, coffee yang dalam packet kecik-kecik tu, shampoo takda, only ada sabun mandi, nak iron pun kena charge mahal, for me tak berapa best la. Murah memang murah. Tapi you can get a better room kut? Idk. But our travel agent, aku sangat NAK PROMOTE.

GOOGLE HAYUKKA BANDOENG.

They provide us a huge mini bus, boleh sumbat 16 orang dalam tu dengan harga yang sangat murah! Plus the driver also. RP650 000 per day, usually with this kind of price kau cuma mampu sewa Avanza je beb. Best kan best kan.

Ini van kami.

So basically our first day macam tu jelah. Sebab flight delay (well Air Asia katakan, berpisah tiada) and kitorang sampai pun dah malam. Our driver hantar pergi dinner kat Kampiun Bistro, check in hotel, poooofff tidur.


Tangga yang takda motif, *inserts caption deep deep macam igers*

Our second day, we went to Pasar Baru Trade Center. Untuk makcik makcik bolehlah shopping kat sini. Untuk gadis macam aku, aku sangat bosan lah hayyoh apakah aktiviti membeli kain batik, kain pasang hantaran kahwin bertunang, kain pelikat, telekung ini seronok bagi remaja? Tidak sama sekali. Aku cuma cari public wifi dan scroll twitter sementara tunggu ibu dan nenek membeli belah. Kemudian lunch di food court, makan ayam bakar penyet yang berasap asap MAHA SEDAP MAHA MENYELERAKAN NAK TAMBAH SEPULUH KALIIII. Lalu tibalah aktiviti gegadissssssssssssssssssssss.

Jom pergi Rumah Mode Factory Outlet. Bandung terkenal dengan FO dia yang bersepah sepanjang jalan bagaikan syurga dunia uols. Jadi aku menghabiskan kira-kira 2-3 jam dalam FO sampai kena marah dah malam nak balik. OK! Lalu pergi dinner makan masakan Padang. Balik hotel lalu tumbang ke atas katil.



Sekian, sambungan di Part 2. Hanya ada dua part untuk Bandung, untuk Korea akan berpart-part sebab harluwwww aku kan jakun. Aku kan peminat kpop. Aku kan korean wannabe. Haruslah dari jejak kaki kan Incheon Airport sampai balik semula KLIA2 aku nak war-warkan. HAHAHAHAHHA. Bye.

No comments: